
Osnovna škola «Džemaludin Čaušević» osnovana je daleke 1954. god pod nazivom «Trinaesta osmogodišnja škola».U periodu od 1955-1957 god završena je postojeća školska zgrada koja je nosila naziv «Pavle Goranin» do 1994. god. kada je dobila današnji naziv Javna ustanova Osnovna škola «Džemaludin Čaušević». U toku proteklog rata škola je bila potpuno uništena ali nije prekidala rad već je radila po tkz. punktovima i u prostorijama Osnovnih škola «Meša Selimović» i «Mehmedalija Mak Dizdar».Zahvaljujući donaciji Kraljevine Republike Danske, škola je obnovljena i otpočela je sa radom 04. oktobra 1996. godine. Danas škola broji 700 učenika raspoređenih u 25 odjeljenja i 2 pripremna, ima 52 uposlena radnika. Pored redovne nastave u školi se realizuju mnogobrojne vannastavne aktivnosti kroz 40 sekcija, klubova, radionica, družina, igraonice. U posljednje dvije godine škola je ostvarila zapažene rezultate kako u uspjehu u učenju i vladanju, tako i u prezentaciji rada gotovo svih sekcija slobodnih aktivnosti, čemu smo posvećujući posebnu pažnju doprinijeli povećanju srednje ocjene na nivou škole . Smanjenjen je broj izostanaka i bježanja sa nastave, za oko 99% umanjen je broj učenika koji se upućuju na ponavljanje razreda. Rezultat svega vidljiv je na uspjesima koje je škola postigla na Općinskim,Kantonalnim i Internacionalnim takmičenjima u 15 oblasti. Naši učenici su prisutni i u javnom životu Općine učešćem na svim manifestacijama kojim je ona organizator. Ono na što smo posebno ponosni je veliki broj učenika Romske populacije (70) koji uz redovno pohađanje nastave postižu i zapažene rezultate kroz rad sekcija slobodnih aktivnosti. S ponosom možemo istaći moto naše škole »ŠKOLA ZA SVE» jer nju pohađaju djeca različitih nacionalnih pripadnosti,a posebno ističemo prisustvo Roma.Uočili smo da se mali broj romske djece školuje i u velikom broju naših aktivnosti usmjerili smo se u pravcu povećanja broja romske djece u redovnom, a i vanrednom školovanju .Da bismo u ovome uspjeli bilo je potrebno animirati roditelje, obezbjediti besplatne udžbenike i užine, različite vrste pomoći u odjeći i obući, školskom priboru, zdravstveno-higijenskim potrepštinama.Intenzivan rad učitelja, nastavnika i svih uposlenih u školi i njihova želja da pomognu romskoj djeci, doprinijela je stvaranju povjerenja i dobre klime za njihov boravak u školi i prihvatanju od strane ostalih učenika.Sve ovo doprinijelo je povećanju broja Romske djece redovnih učenika ali i obraćanje onih koji nisu završili školu da im pomognemo.Iz tog razloga organizovali smo dva vanredna ispitna roka sa instruktivnom nastavom bez bilo kakve nadoknade ili materijalne pomoći nadležnih institucija.Međutim, ovakav rad su uočili i podržali predstavnici Međunarodne zajednice što je rezultiralo nagradom «Sloboda» Međunarodnog Centra za mir za izuzetan doprinos u obrazovanju Romske djece. U cilju poboljšanja kvaliteta nastave sav stručni kadar uključen je u stalnu edukaciju kroz realizaciju mnogih projekata, novih metodologija rada, praćenja i primjenjivanja inovacija u neposrednom radu odgojno-obrazovnog procesa usmjerenog na dijete kao aktivnog učesnika u nastavi.Otvaranjem Multimedijalnog centra za edukaciju, internet kluba, pedagoške radionice-igraonice, čitaonice, opremanjem savremenim didaktičko-metodičkim sredstvima , obogaćivanjem bibliotečkog fonda doprinijeli smo unapređivanju kvaliteta izvođenja nastave i kreativnijem usvajanju znanja u skladu sa savremenim pedagoškim standardima. Uspostavili smo partnerski odnos sa brojnim obrazovnim institucijama i Centrima za edukaciju, lokalnom zajednicom, a od čega moramo posebno istaći uspješne partnerske odnose sa roditeljima. Ovakav naš rad rezultirao je brojnim nagradama: Općine Novi Grad, Međunarodnog centra za mir – nagrada «Sloboda» za izuzetan doprinos u obrazovanju Romske djece a uslijedilo je najznačajnije priznanje Međunarodne zajednice, OHR-a, OSCE-a koja nas je uvrstila u jednu od šest ogledno-eksperimentalnih škola ( tri srednje i tri osnovne) u Bosni i Hercegovini, a u okviru provođenja predstojećih reformi obrazovanja. U ovom periodu zbog svih navedenih aktivnosti i postignutih rezultata školu su posjetile brojne istaknute i uvažene ličnosti poput: Žak Pol Klajn, Robert Bikroft, Pedi Ešdaun, supruga Kofi Anana, Nana Anan, direktor Međunarodnog dječijeg instituta iz Kanade, direktori mnogih Međunarodnih organizacija i naših Ministara brojnih Ministarstava, gradonačelnik Hamamdžić.

No comments:
Post a Comment